آنچه دیگران میخوانند

» تناسب اندام » میزان کالری ها در هر رژیم غذایی لاغری

تاریخ انتشار : 2019/12/28 - 19:06

میزان کالری ها در هر رژیم غذایی لاغری

میزان کالری ها در هر رژیم غذایی لاغری

میزان کالری ها در رژیم غذایی لاغری مقدار کالری موجود در یک غذا در واقع مقدار انرژی است که در آن غذا ذخیره شده است. بدنتان کالری های دریافتی از غذا را صرف راه رفتن، فکر کردن، نفس کشیدن و دیگر عملکردهای مهم می کند.

یک فرد معمولی برای تثبیت وزن خود روزانه حدودا ۲۰۰۰ کالری نیاز دارد. با این حال مقدار کالری مخصوص یک فرد در طول روز به مواردی مانند سن،جنسیت و سطح فعالیت بدنی بستگی دارد.

آقایان به صورت کلی نسبت به خانم ها کالری بیشتری نیاز دارند و افرادی که ورزش می کنند نسبت به کسانی که ورزشی نمی کنند به کالری بیشتری نیاز دارند.

مثال هایی که در ادامه برای مقدار کالری مورد نیاز یک فرد می آید همگی بر اساس راهنمای USDA هستند:

کودکان ۲ تا ۸ سال: ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰

کالری دختران ۹ تا ۱۳ ساله: ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ کالری

پسران ۹ تا ۱۳ ساله: ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری

خانم فعال در سنین ۱۴ تا ۳۰ سالگی: ۲۴۰۰ کالری

خانم یکجا نشین در سنین ۱۴ تا ۳۰ سالگی: ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری

آقای فعال در سنین ۱۴ تا ۳۰ سالگی: ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ کالری

آقای یکجا نشین در سنین ۱۴ تا ۳۰ سالگی: ۲۰۰ تا ۲۶۰۰ کالری

خانم و آقای فعال بالای ۳۰ سال: ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری

خانم و آقای یکجا نشین بالای ۳۰ سال: ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری

منبع کالری دریافتی در طول روز درست مانند مقدار کالری دریافتی مهم است. باید مقدار کالری های بی ارزش دریافتی را محدود کنید، منظور از غذاهای بی ارزش مواردی است که مواد مغذی کمی دارند یا اصلا ارزش غذایی ندارند. کالری های خالی همان مواردی است که از قند و چربی های مضر دریافت می کنید.

چربی سوزی سریع شکم، پهلو و ران ها با یک فرمول ساده
همچنین بخوانید

برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
دسته بندی : تناسب اندام
ارسال دیدگاه